some of us are humans, and the rest of us are also humans!

Okej, vad jag ville få fram idag är jag tröttnat på allt tjat om att vara sig själv. För grejen är, hittar du något som får dig att känna dig som dig själv betyder det inte att hela ditt liv handlar om det. Jag levde för hårdrock ett tag, men jag är inte bara en hårdrockstjej. Jag älskar annan musik, andra kläder, andra grejer överhuvudtaget. Så alltså, om jag säger att jag älskar hårdrock, att jag är mig själv och står för det, så betyder det inte att jag ska göra precis som stereitypen inom den genren. Jag kan känna starkt för musiken och klä mig som en bimbo om jag vill (inte för att jag gör detta men drar exempel) och säga rakt ut att "jag älskar hårdrock!" utan att NÅGON ska komma och påpeka att jag inte förstår mig på det och inte är en äktahårdrockare. Fuck that! Låtoss vara människor, inte stereotyper. My god, till och med inom musik och klädstilar osv som står för att vara sig själv får man inte vara sig själv. Man ska inte vara människa utan en jävla kopia inom det mög man valt att gå in för to the death. Nä, jag tänker inte följa allt det här skitet! Jag vill kunna gå i en sleten jävla ramones-tshirt och leggings samt platta skor o utan en ordentlig frisyr ena dagen för att nästa kunna ha stylat mig med högklackat, nätstrumpbyxor och galna kläder och hår! Jag vägrar välja en stil, jag väljer MIG, dag för dag! vi förändras, vi mognar, viändrar smak och tycke, lär oss mer och ser saker med andra ögon, även från dag till dag, vi har inte samma fucking känslor varje dag, viär alla olika hela tiden, imorgon är jag en annan Malin, men sen kanske jag är samma Malin om en vecka fast mognare osv. Förstår ni? Whatever, man är inte den stilen eller den andra typen, du är du och jag är jag, och vi är båda människor, varken mer eller mindre. Vi ärolika men samma i grund o botten och måste inse att vi förändras hela tiden, så som människan är tänkt att göra. Så, nu har jag fått sagt det. Nu ska jag städa lägenheten och sen duscha, sen kommer papi och hämtarmig för att gå ut en runda i skogen med vovve! Skönt med en ledig dag! BYE!
 
(PS. gaga-talk? NEJ, Malin-talk. Hon har aldrig sagt detta, liknande kanske, men det är inte bara honsom inspirerat mig till alla dessa tankar. VERKLIGEN INTE. Jag har att tacka min pappa, min vän och konstlärare Peter, min pojkvän Joakim, mina bästavänner så som Olivia, Line och Susanna m.fl, min mamma, min bror, min syster, Ola Salo, lady gaga också och ja många fler. Det är inte EN person som påverkar mig, det ska inte vara så. Och en som självklart alltid påverkar mig, är jag själv. Jag följer mitt hjärta och mina mål och låter nära och kära och personer som påverkat mig positivt hjälpa mig på vägen. be yourself)
 
Thalassa
 
 
ps igen, ritade denna i paint lol, ful I know haha. men iaf, en liten serie på det jag skrivit om!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0