theres a light in the darkness of everybodys life

Något som är jobbigt är när man ligger i en varm säng och försöker somna undertiden som tid och tankar passerar snabbare och snabbare. Precis vad som helst kan dyka upp i huvet, ofta brukar jag tänka på vad jag ska ha på mig nästa dag, hur jag ska sminka mig och ha mitt hår osv. Inte för att jag kanske följer det nästa dag utan det är bara något som brukar få mig trött. Men den här gången gjorde det inte det och det värsta är ju ändå att jag inte kommer på hur jag vill se ut heller. Jag känner inte direkt för att resa mig ur sängen alls egentligen och behöva fixa mig och åka någonstans. Jag skulle lika gärna (så som jag iallafall känner för tillfället och det kan säkert vara tillfälligt) kunna ligga kvar här, hela dagen, jag lär knappast somna ändå så jag kommer inte orka upp imorgon, sen kommer jag inte palla sova när det blir ljust men inte heller orka upp ur sängen, sen kommer jag ligga kvar här tills lördagmorgon, kanske eftermiddag, sen kanske jag orkar upp ur min överdrivet varma säng.
Vet inte vad jag ens skriver om längre, kanske börjar jag bli trött ändå. Jaha, detta kanske var ett bra sätt att bli trött på, blogga lite, skriva om saker som varken är sant eller skulle kunna ha någon som helst betydelse.
Men det värsta är nog ändå att vara riktigt sömnig och sen om man sover över med någon och den personen är övertrött och bara sitter och skrattar och är allmänt jobbig. Sen är det faktiskt lika jobbigt tvärtom, när man vill prata och ha kul men den andra tvunget ska däcka. Har varit med om båda. Fast nuförtiden är jag oftast uppe rätt sent och går upp sent också. Förut la jag mig tidigt...... och gick upp sent. Kvittar ändå hur jag gör, jag vaknar inte innan tolv ungefär har jag märkt.
Btw, träffade kvinnan som gav mig sitt kort för att börja hos henne och ta sånglektioner på tåget till lund en gång, min syster går ju hos henne nu så idag var jag med och lämnade henne. En så livlig och glad människa har jag nog aldrig sett förut, jag blev helt, jaa, vet inte hur man ska beskriva det. Wow, tänk om jag kunde vara sån! Jag hade varit sådär småsur och kinkig hela dagen, sen kommer vi till henne och jag kände som att jag blev laddad med positiv energi. Speciellt när hon började prata om övernaturliga saker. Hon kom in på Gud, och sa ungefär såhär: "Gud är en energi, något som helt enkelt är bra. Gud har ingen religion han är det bra i oss!", jag trodde inte mina öron, EXAKT så har jag sagt den senaste tiden! Och det brast jag ur mig direkt "exakt likadant tänker jag!" då tittade hon glatt på mig "jag visste att det var något speciellt med dig!" och att en så speciell människa säger så om mig, ja det gjorde mig riktigt varm inombords. Jag låter kanske sjukt löjlig men hade ni träffat den här kvinnan hade ni antingen blivit rädda och fått en dålig chock eller som jag blivit laddade på ny livslust och fått en rejält bra chock.
Och ja en till grej nu när jag ändå babblar på, inom kort kommer lilla jag att ha litet hår, eller rättare sagt kort hår ska man väl säga. Tims haircut vill ju ha mig som hårmodell, så jag var på möte med dem häromdan och de visade lite bilder på hur de ungefär tänkt sig att de skulle klippa mig. "Sålänge vi har fria händer och det är okej med dig att testa det vi visar så blir det här superbra!" sa de, och jag sa ja, visst lite kan jag oroa mig, eller rätt mycket faktiskt. Men håret växer och som en viss person sa så är detta verkligen en bra chans. Till vad vet jag inte riktigt. Men det är bra!
Vad jag mest hoppas på iallafall är att de inte kör på svart igen som jag haft de senaste åren utan bestämmer sig för typ någon mörkröd nyans eller någon form av blondt, det hade varit trevligt. Trött på detta svarta. Men de bad om att få ha fria händer så det löftet håller jag. Det ska bli kul, sjukt läskigt, men kul = SPÄNNANDE!

Nä nu borde den här lilla hjältinnan (lol) nog sova, fler äventyr väntar. Ha det bäst alla chippar, o ni andra osså! NIGHTYY!

Thalassa



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0