cigarette stained lies

Ibland vet man inte vad som är rätt eller fel, om man tar bra eller dåliga beslut eller om man är en god eller ond människa. Jag gör nog en hel del fel, men samtidigt tänker jag "är det verkligen fel för alla, tänk om detta är rätt för mig?", iallafall kanske rätt just nu, eller för stunden. Jag är rätt så rädd av mig, rädd för att dö, men samtidigt rädd för att leva. Men vissa saker får en att verkligen förstå varför man lever. Ibland ignorerar man de där bra sakerna och får sedan ångra sig, ja, en hel del av mina val har jag fått ångra och kommer att få ångra, men några val känns riktigt bra och framförallt rätt för mig.
En sak jag tycker är rätt så rolig, eller snarare märklig, hur olika saker kan vara rätt i vissa sammanhang och fel i andra. Träffar man en slags människor som röker är det inte fel att röka utan bara en normal grej, träffar man folk som däremot inte röker får man oftast höra en hel uppsats om varför man inte bör röka och hur FEL det är. Ja, det är fel, men för min del kan jag berätta att jag har mina anledningar, precis som allt annat som en del kanske uppfattar som fel. Jag kommer kanske få lida av det i framtiden, men just nu hjälper det mig en hel del. Rökning är bara ett litet exempel, i och med det dessutom snackas hela tiden om hur fel eller okej det är.
Jag blir trött på mitt eget "filosoferande", så förstår om de som läser redan slutat läsa innan denna raden. Men nu ska jag sluta skriva om absolutley nothing och sätta igång lite lady gaga och försöka lära mig en av de på gitarr, funderar på typ "speechless", "dance in the dark" eller "born this way". Bye.

Thalassa



Kommentarer
Samanta

Håller med dig om texten!

Kram Samanta

2011-05-18 @ 18:52:35
URL: http://samantas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0