the ego destruction

Människor är monster. Själviska, egotrippade idiotiska monster. Vi lever enbart för att vidareutveckla vår lathet och ser bara till oss som har råd att leva, undertiden som hur många människor som helst svälter och dör av anledningar vi aldrig behöver oroa oss för. Undertiden som djur slaktas på så brutala sätt att vi väljer att inte se det för vi vill inte veta av det, bara så att vi kan få fortsätta leva i en lögn och låtsas som att allt är så fint och bra. Istället för att hjälpas åt att stoppa det. Även vi människor är djur, precis som vi har känslor har kor, grisar, kycklingar, hundar katter jaaa alla djur, har känslor. Men vi blundar för det som händer, vi döljer alla fel och låtsas som att världen har blivit så mycket bättre på senaste. Men det har den inte, vi lever enbart i en lögn.
Och vad hände med att tro på något mer? Nej, nu lever vi bara i detta livet, i vår egen värld, vi som har råd vill säga. Men varför inte lägga ner lite mer tid igen på den spirituella sidan hos oss? Jag menar inte att alla ska gå och bli djupt religiösa, men om man har något mer att tro på tror jag att man kan tänka steget längre och inte vara så blind. Utan verkligen vilja hjälpa, vilja bli ett med resten av jorden och hjälpas åt för en bättre plats. Om vi fortsätter såhär kommer vi förbruka vår planet, förstöra ännu fler liv ännu fortare. Istället för att nu när vi har chansen börja ta tag i det. Livet är så att vi måste hjälpas åt, hade alla varit själviska idioter hade det sett för jävligt ut här. Jorden hade blivit totalt destruktiv.
Jag är religiös av mig, som Ola Salo sagt: jag är djupt religiös, men jag är inte säker på att någon i hela världen har samma tro som jag.
Jag tror på Gud, att Gud är moralen, det bra och rätta i oss. Gud finns i oss alla och väljer vi att tro kommer vi kämpa för det bättre. Jag tror inte att det är en gubbe som sitter och styr oss alla som marionetter i himlen.
Jag skäms inte längre över att säga det, jag gjorde det förut, för att världen blivit sådan att vi inte får tro på något mer än typ teknologins utveckling osv. Allt handlar om senaste mobilerna, senaste modet och senaste musiken osv. Men det finns så mycket mer, och för att vi alla ska må bra behöver vi ibland lägga en tanke åt detta, åt vår spirituella sida. Det är vad jag tror iallafall.
Var bara tvungen att predika lite, känner mig så arg på världen och människorna just nu. Förstår inte vad som händer...

Thalassa


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0