styleday

Känns lite fel att köra på detta nu sedan mitt senaste inlägg, men det är en sak att känna press för det ytliga och en annan att tycka det bara är kul. Som sagt, jag skrev även att jag älskar kläder osv, det är roligt, men jag vill inte att det ska vara något livsviktigt eller liknande.

Igårkväll när jag kollade på "What not to wear" kände jag hur jag själv också skulle vilja förändras lite, jag hade suttit och drömt hela dagen om att färga håret, men tänkte då att istället kan jag bara klippa det nu sålänge. Så det gjorde jag. Jag stod framför spegeln ett tag innan jag bestämde mig för en diskret sidecut (alternativet var en kortare frisyr, glad att jag inte valde det nu). Well, jag trivs i det! Det är awesome för det går att dölja så enkelt ifall jag inte vill ha det någon dag eller bara helt tröttnar på det. Och jag lärde mig från youtube att man skulle använda en rakhyvel istället för sax för att få det snyggare, så det blev liksom "taggigare" och mer effekt på det hela då.
Jag älskar att testa nya stilar men hur mycket jag än provar kommer jag alltid tillbaka lite åt det rockiga hållet, jag trivs bäst i det. Rätt roligt med skillnaden från när jag var liten ändå, alltid rosa och prinsessklänningar osv, nu är det helst svart som gäller och bandtröjor osv. Men det är roleeet med förändring right?
Nu väntar jag bara på att dra hem till Madde någon dag så jag kan hämta mina färgburks till tatueringsfärgen så jag kan fylla i linjerna på min snyggisch unicorn och dessutom fylla i den med fääärg! Totally azzuuuum!

Sen har jag några andra idéer till framtida tattoos som jag vill fylla min vänstra arm med. Kommentera gärna vad ni tycker är snyggt/inte snyggt. Har ni tips eller idéer så gief!



Något jag googlade fram, typ en zigenar-tatuering, de flesta var i profil på zigenarkvinnor med döskallemålning men jag tyckte den här var mycket snyggare.



En bild jag ritat själv, vill ha någon clown/joker någonstans, vet dock inte om det ska vara just denna eller om den ska sitta på armen eller någonannanstans.



Bild målad av min favoritkonstnär; Victoria Frances, älskar hennes bilder! Och denna är så sjukt snygg så jag måste nästan ha den någonstans, kanske armen? Hur som helst, vilket jag än väljer av dessa tre bilderna kommer jag bygga på med passande items senare också, typ som rosor, nån banderoll med text på osv.

Thalassa


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0