I wont forget you

Jag ser det, romantik, evig kärlek och dras med i längtan efter att få känna något så starkt igen. Han fick mig att känna evigheten, det fanns inget slut. Vi två, genom allt, även om vi inte var tillsammans, om vi inte såg varandra, pratade. Vi skulle på något sätt alltid vara sammanlänkade, mötas i drömmarna och kyssas i tankarna. För evigt, vi två, ingen annan. Men du försvann, jag har glömt dig, jag har glömt känslan, det var så längesen. Men ändå, känner jag längtan efter din närvaro - eller rättare sagt, längtan efter det vi delade. Jag vet inte varför jag kände som jag gjorde, du gjorde livet så komplicerat, så enkelt, som en film. Vi blev en saga som jag har skriven i mitt minne och längtar efter att få skriva ner. Jag har kanske älskat sedan det att du försvann, men aldrig på ett sådant vis som med dig, bara dig. Du satte dig fast i mitt hjärta, antingen förbannade du mig redan från början, eller så älskade du mig. Jag vet inte, och jag kommer aldrig få svar på den frågan, för du finns inte. När jag väl ser dig, på riktigt, då är det som att se en idol eller en filmkaraktär man älskar och ser upp till, men samtidigt hatar, för man vet att hur man än gör kommer det försvinna. Allt man kan få är en blick, och hoppas, innerligt, att man blir ihågkommen. Jag tänker inte älska dig igen, aldrig mer, men jag kommer hålla kvar dig i mitt hjärta tills den dagen någon kan knuffa ut dig, och ge mig den kärlek jag behöver. Du var min drog, men jag vill ha äkta kärlek, inte tomma löften och taggtråd runt mitt hjärta. Du sa att du alltid skulle finnas, alltid älska mig, göra allt för att uppfylla mina drömmar. Du lämnade mig, du försvann, och blev allt det jag hatar från att ha varit allt det jag älskar. Jag har redan älskat igen och kommer älska ännu en gång, men du satte eld i mitt hjärta, du väckte det till liv, och ingen kommer någonsin kunna göra det på samma sätt som du.

To my very first love and my very first kiss.

Thalassa



Kommentarer
Kevin

Det du skriver äs så sant, så äkta och på något sätt sanningen. Jag tror alla kan läsa och på sitt eget sätt uppleva dina texter. De är så bra.. tack för att du delar med dig.

2010-12-28 @ 16:47:25
thalassa

tack så jättemycket! :)

2011-01-16 @ 23:04:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0