Escape the world

Heej!
Jag har inte skrivit här på ett bra tag nu, men jag har kommit fram till att jag är trött på bilddagboken och tänker börja blogga mer. Jag kommer även börja använda lookbook och facebook mer. Mja, facebook får vi se.. har aldrig gillat den sidan direkt men ska försöka x)
Hösten har smygit sig på rejält nu, eller snarare sprungit fram, gränsen mellan sommaren och hösten märkte man ju knappt, ena dagen var det soligt och man gick i kjol nästa är det frostigt och noll grader och man får ta på vinterjacka. Nåja, jag ska inte klaga faktiskt. Jag råkar vara en sådan som gillar när det blir lite mörkare ute. Jag är ärligt talat trött på sommaren och hösten känns bara mysig nu. Den här årstiden tar fram mina estetiska sidor mycket mer, jag har börjat måla igen, och jag skriver och läser! Och det var längesen sist jag bara kunde ta fram en A4-pappers hög och sätta mig och rita. Det har jag börjat med nu igen, gör det då och då under dagarna och det känns underbart eftersom teckna är en så stor del av mig själv. Och jag har börjat läsa en bok som Olivia L rekommenderat för mig, Vampire Academy, skriven av Richelle Mead. Jag har inte kommit igång så väldigt bra än eftersom jag bara för nån dag sen läste ut sista boken av twilight serien (snyft!!!) men jag ska läsa mer idag!
Ja, vampyrer vampyrer, alltid vampyrer.. haha. Erkänn, det är spännande. Jag kan inte hjälpa att jag älskar fantasy. Dessutom är jag igång med en ny bok, ni vet min förra, Teater teater, den blev ju klar för ungefär ett år sen och den är en tonårsbok och inte det minsta fantasy. Men min nya bok, som jag inte riktigt bestämt mig titeln på än, handlar om ett slags vänterum mellan livet och döden. Eller inte ett rum snarare en dimension, en borg.
Och den handlar ju i stort sätt om en tjej som är fast mellan liv och död och måste ta sig över till andra sidan, och såklart är jag en romantiker och kommer lägga till mycket olycklig kärlek i den!
Jaa, jag var tvungen att skriva av mig om det x3

Nu ska jag sätta igång antingen Sarah Brightman eller Paramore, de är mina favoriter just nu ja :>
Också ska jag nog fortsätta skriva lite på min egen bok, puss på handen.

Thalassa




PS. ni älskar överredigerade bilder :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0