... are a girls best friend?

En sak jag kom att tänka på är varför vi tjejer alltid ska försöka nå perfektion? Jag menar, visst det finns de som inte gör det och det finns säkert många killarsom gör det också. Men det är så mycket med att vi tjejer inte får ha en minsta skavank. Ha perfekt kropp inga finnar inga celluliter inga rynkor osvosv. Jag försöker (utan att egentligen förstå varför eller vilja) försöka bli perfekt också. Inte bara till utseendet utan även som person, men mycket till utseendet. Varför? jag vet inte, har ingen aning. Vi bara har varit så hur länge som helst. Kvinnor, sexobjekt? Men varför ska vi försöka se ut som en slags fantasi för män när det är kärlek vi söker? För egentligen söker de flesta av oss nog inte efter enbart sex utan snarare kärlek. Att bli älskad, även dessa morgonar man vaknar utan smink, att de tycker man är vacker för den man är för de älskar insidan. Vem av er skulle kunna säga till hundra procent att ni verkligen älskar någon om allt bara är ytligt? om han ser er enbart när ni jälva tycker ni ser som bäst ut? Ingen. Det tror jag verkligen inte för kärlek är inte ytligt. Jag försöker verkligen inte låta feministisk eller något, utan det finns säkert många killar som har samma problem. Och det är hemskt. Så vad jag önskar, vad jag hade velat se är att världen slutade springa efter senaste tandkrämen som ger dig vitare tänder, schampo som ger dig blankare hår. Sluta med att skönhetsoperera för NÅGON KOMMER ÄLSKA DIG PRECIS SOM DU ÄR! Och säg inte att du inte älskar dig själv på grund av "dina små bröst", jag har väl inte världens största bröst, inte haft perfekt hy förut osv, men sen en del kan man göra något åt utan att det involverar en massa operationer (fick hjälp av hudläkare med min hy) men försök istället jobba på det inre. Det är inte utsidan som räknas, insidan. Utsidan kan vara rolig att trixa med men må aldrig dåligt över den. Vi duger som vi är, alla är olika, ingen är fel. Det är världens knäppa idéer om vad som är rätt och fel som är fel. Krångligt kanske men försök inse att sålänge du trivs med dig själv så kommer allt gå mycket bättre. Trivs du inte med ditt utseende, försök göra något åt det. Men inte genom att försöka förstora brösten, läpparna eller köpa produkter som de snackar om på reklamen kommer ge dig femtio gånger längre ögonfransar och blablabla. Jag har fortfarande svårt att motså, så jag klandrar ingen egentligen. Men jag kämpar hårt för att vilja vara mig och ingen annan. Opererar jag migblir jag någon annan. Och det vill jag inte vara. Jag vill bara trivas med den jag är. Och jag gör det mer och mer efter hand som jag märker att jag duger så som jag är. Jag har många som bryr sig om mig, till och med en underbar pojkvän som för övrigt är så extremt snygg och dessutom underbar. Han tycker om mig. Han vet hur jag känner. Jag kanske aldrig kommer trivas helt med vem jag är, men med folk omkring mig som älskar mig blir det l'ttare. För jag älskar dem och förstår att det handlar om mer. Vi kommer aldrig nå perfektion, och om vi försöker bli sexiga och perfekta bara så kommer ingen ta oss på allvar för det inre till sist. Se upp, snälla, det finns mer. Så mycket mer.

Thalassa


Kommentarer
Emus

DU ÄR REDAN PERFEKT!!!!!!!!!11 <3333

2011-06-14 @ 12:48:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0