nightwrite

Just nu är det många tankar som snurrar, jag är lycklig över att jag har det så bra som jag har det. Samtidigt är det saker som jag vill så gärna och velat hela livet men som är så svåra att uppfylla att jag kan (som nu) ligga sömnlös och bara vilja gråta hela natten. Jag är dessutom sur, inte för allt med drömmar som är svåra att lyckas med och min frustation kring konsten och allt annat, utan det handlar om hur människor beter sig.
Uttjatat i min blogg? Svar: JA! Meeen detta är en blogg som är till för att jag ska kunna skriva av mig, kom inte hit för att klaga bara sluta läsa nu direkt då om ni inte tycker om mig av någon anledning eller tycker mina inlägg är tråkiga. Men alltså, jag HATAR att allt är så sjukt ytligt, jag är själv så grymt utseendefixerad ibland dock bara med mitt eget utseende, fast nu är det mer som en rolig grej än som det var förut då det var ett beroende av att försöka se så perfekt ut som möjligt och när jag inte kunde det ville jag i princip inte leva mer. Jag är säker på att jag inte är den enda som haft det såhär (ofc) utan detta är nog bland det vanligaste problemet. Speciellt i dagens utseendefixerade samhälle. Men frågan är: blir du så lycklig över att ha detta beroendet? Är livet perfekt så fort vi ser perfekta ut? Det tror jag knappast. För mig är utseendet antingen bara något roligt eller något jag inte bryr mig om ens. Förut kunde jag knappt se mig i spegeln utan smink (hade dock acneproblem under den perioden) men nu går jag ibland mitt i stan osminkad och känner mig äntligen bekväm i det! Så grymt skönt! Jag gör mig gärna lite finare så ofta som möjligt för jag tycker det är roligt, att liksom sminka sig och klä upp sig fint är riktigt kul! Och det är så det borde vara, en kul grej bara. Inte ett måste eller ett tvång. Förut ville jag opperera mina bröst större, fuck that säger jag nu bara. Jag ska lära mig att älska min kropp som den ser ut, jag menar, jag har inga problem alls. Jag är smal, men inte underviktig, jag är definitivt inte överviktig. Min kropp mår bra och ser bra ut som den är och jag är nöjd. Så ska det vara, eller hur? Skit i vad alla tidningar, tv, ja, all media osv säger! De vill enbart att vi ska vara onöjda, de vill bara sälja sitt och visa "du är INTE nöjd utan det här!", det handlar enbart om det. Pengar. Och jag tänker inte lägga pengar på att försöka sträva efter något som aldrig går att uppnå, perfektion. Det finns inte, du kommer ALDRIG vara perfekt och bra i allas ögon, så låt dig vara nöjd, en dag ser någon dig som perfekt JUST SOM DU ÄR! Stå för det, för den du är, hur du ser ut. Ber någon dig att ändra på dig så skit i dem, det är inte värt det, även om det känns som det för stunden så spelar det inte roll överhuvudtaget om några år. Man träffar nya människor hela tiden och någon kommer älska dig som du älskar tillbaka för just den du är.
 
Så, färdigt med lördagstjafset, ville bara få ut det. Sen är det inte alls detta som enbart snurrar i mitt huvud, jag är förbannad över mobbning också. Jag tänker inte ens gå in på ämnet nu för då kommer det bli minst dubbelt så lång text som på detta ovan. Konsten, well, Ill get there. En dag så hittar jag rätt och finner det sätt att uttrycka mig på som känns rätt för mig, och vad jag vill få fram. Det vet jag iofs nu också men inte hur, åhhhh. Jobbigt. Men nu ska jag in på stumbleupon.com o se vad som dyker upp sen ska jag somna som min fina man redan gjort. Ha det bäst, hoppas ingen känner sig stött eller utpekad av min text för det är inte meningen isåfall. Det handlar mer om mitt helvete jag haft som jag kommit ifrån och hur jag önskar alla andra som kanske är där även kan komma ifrån.
 
Ha en fantastisk helg! Kramar!
 
Thalassa
 
PS. Stones nya låt är awesome, och videon är lika bra! Kolla den här:
 
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article15810974.ab
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0