Wasted days

Hej nu är jag tillbaka, iallafall en stund. Jag är inte bra på att blogga och det kommer förmodligen alltid vara så. Men det är rätt lugnt, alla andra bloggar ändå så, behövs inte en till bloggare.
Meeen detta är heller inte menat som en blogg-BLOGG... ja, ni fattar, det är mer som min öppna dagbok. Skrivit det några gånger innan. Och idag ville jag mest skriva av mig, som vanligt.
 
Jag är hemma från jobb idag, är sjuk. Förut när jag var sjuk (jag menar förut som i ja, mindre än ett år tillbaka) kunde jag sitta ner i soffan med en filt, glo på datorn. spela Zelda (<3!), kolla film/serier, käka glass osv utan att få dåligt samvete. Men NU sitter jag här med ångesten, för jag känner varje dag, både ledig och jobb, att jag måste göra något viktigt och betydelsefullt! Eller ja, knappt det, men iaf inte bara lata mig och slösa bort en hel dag. Det är som carpe diem, fast på ett dåligt sätt. Jag menar, det är saker som att jag inte kan kolla åt disken, eller sovrummet, eller min rithörna. DET ÄR KAOS! Och det kvittar om man fixar allt för det blir kaos igen! Jag är sååå stökig av mig, sen städar jag för jag får ångest av att det ser så stökigt ut, sen stökar jag igen! J*vla unge...
Sen kommer jag alltid till den stora frågan, "om jag sätter mig o ritar, är det att göra något betydelsefullt av dagen?" eller "om jag försöker få undan diskhelvetet, har dagen blivit bättre då?"... Ja, frågan är vafan är betydelsefullt. Jag har iaf skrivit in mig i Carling's CV-databas-grejblablabla. Inte för jag planerar att byta jobb nu eller att jag fått sparken, bara för att ha något efter min anställning går ut i slutet av Maj om jag nu inte skulle få något vidare inom Systembolaget då. Sen är jag ganska sugen på att göra något annat... helst det jag vill mest. Inte för att jag heller riktigt vet vad det är, konstnär? Ja, något med konst iallafall. Men det är inte det lättaste och än kommer det inte att kunna ge några stora pengar eller ens i närheten av det jag tjänar genom att jobba nästan heltid. Och hyran måste betalas. Livet är tråkigt. TRÅKIGT. Man har heller knappt tid eller ork att göra det man vill för man jobbar så mycket, och när jag väl är sjuk och hemma (som idag) väljer jag att gnälla över min situation här på internet. Skärpning. Nu ska jag göra något "betydelsefullt" av dagen om jag ens kommer på vad det är... Hejdå.
 
Thalassa
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0