waterfalls then happy thoughts

OBS! Tråkig text! Kommer annat strunt efter! :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag har gråtit mycket de senaste dagarna, imorgon ska jag till läkare och kolla upp varför jag har så ont i magen. Hittar de inget är det väl inbillning som alla andra påstår omkring mig, men att inbilla sig den smärtan jag haft hela dagen idag låter lite väl. Menmen vad vet jag, jag är ju bara en "dum ungdom". Jag vet att jag inte har lika mycket erfarenhet som mååånga andra, men jag är påväg! Det hjälper inte att alla klankar ner på mig, jag känner mig totalt inträngd i ett hörn. Jag vågar inte ens berätta för vissa om hur läget egentligen är, jag skäms för mycket "så skriver hon det öppet på sin blogg, hallå?" nej inte helt bara lite om det ingen fattar väl egentligen vad jag skriver om. Och de jag inte berättar hela sanningen för läser knappast min blogg. Men iallafall, jag mår dåligt både psykiskt och fysiskt just nu och om det ena beror på det andra eller tvärtom eller inte alls, det vet jag inte, men jag tänker inte ge upp! Jag har gjort det för många gånger innan och jag är inte så svag fast ni tror det! Jag kan klara av det lika bra som er, och jag tänker nå dit, kämpa för det så jag slipper skämmas och komma hem med svart smink rinnande längst kinderna. Jag pallar inte känna mig såhär dålig och svag längre, nästa gång ska jag sätta mig ner, ta några djupa andetag och ta tjuren i hornen och bara göra min plikt. För det måste vi alla, eller hur? Och jag vill inte vara sämre än alla andra, för det är jag inte, bara ovan och.. svag. Men det ska jag ändra på nu.

----------------------------------------------------------------------------------------------------


Okej, då fick jag skriva av mig lite.
Jag tycker det är ett smart sätt, att skriva av sig när man känner att man behöver avreagera sig varesig det är bra eller dåligt. Och att ni kan läsa det jag skriver, iom att det inte blir för detaljerat, kanskekaaanske kan vara en bra grej också! Känner jag mig nere och hittar nån som förstår mig och känt/känner likadant så är det riktigt skönt att höra eller läsa om! Man känner sig plötsligt inte lika ensam. Så många människor som det funnits och finns och kommer finnas, tro aldrig att du är ensam. Nånstans nångång finns det säkert någon som skulle kunna vara en copycat på dig. Vi är inte så ensamma som vi oftast tror, bara öppna ögonen och se.
Träffa nytt folk är en av de värsta och roligaste sakerna jag vet faktiskt! Jag kan antingen vara blyg och ha tunghäfta, beroende på humör osv, men ibland bara säger det klick liksom, och man har så jävla kul och tänker "Oj vilken tur att just jag fick träffa den här personen!". Även om det handlar om en vän du träffar i gymnasiet som du tänker hålla kvar vid resten av livet eller bara att du träffar en person på tåget som får dig att inspireras och tänka efter, det är riktigt härligt! Jag kommer definitivt vilja jobba med konst i framtiden, av alla möjliga slag, men viktigt för mig också, även om jag kan vara rätt blyg ibland, är att få vara bland människor och träffa nya personer, binda nya kontakter. Det finns så många häftiga och trevliga människor där ute och jag vill inspireras! Till konsten till livet till allt!

Okej, slutpredikat eller vad man ska säga (skriva) nu är jag trött och behöver nog sova efter vattenfallet som kommit och gått från ögonen idag. It sucks to be sad, men som jag skrev i tidigare inlägget, vi alla är det då och då. Jag tänker sluta vänta på att de dåliga stunderna ska förstöra de bra och istället bli en positivare människa och tänka på att det snart blir bra igen när det känns lite sämre! Och det tycker jag ni också ska göra!
Kramar på er och ta hand om er!

Thalassa




dåligt fotad teckning som jag ritade idag, självporträtt från bild jag ladda upp häromdan.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0