Like a prison

Hej alla galningar!
Jag tänkte snabbt berätta om min konst nu bara, jag skriver ju en hel del och tecknar/målar ännu mer. Mina bilder och texter är ofta destruktiva och hemska, vilket är rätt märkligt eftertsom jag som liten var väldigt oskyldig och drömmande om allt vackert och bra. Men med några få års erfarenhet om det hårda livet, och då menar jag inte bara det som anses vara hårt som jobb osv, så har jag lärt mig att den mörka sidan hos oss, de svaga sidorna och de sidor vi kämpar för att besegra, är också viktiga. Inte för att hålla kvar utan för att påminna oss om att inte göra om samma misstag, inte hamna där igen osv.
Vårt samhälle visar glädje och skönhet, men en människa går ofta igenom svåra situationer som ofta kräver så extremt mycket kraft för att bekämpa. Och att nämna dessa, eller visa dem, är inget fel alls. Inte i min värld. När jag ser en destruktiv bild som tilltalar mig kan jag ofta reflektera över svåra situationer som jag själv gått igenom, och jag tror det är viktigt. Men vi glömmer det, för vi ska bara dölja det dåliga, visa det bra. Och som jag skrev igår om hur dålig jag kände mig att jag inte klarade något ordentligt eller tillräckligt bra, well, så känner vi alla någon gång. Men vi tar oss oftast igenom det. Och för mig, som sagt, kan det hjälpa att få se och läsa eller kanske till och med höra om andra som gått igenom liknande för att förstå hur enkelt det egentligen är att glömma eller gå vidare ifrån.

Kära vänner, det är inget fel i att må dåligt, det är inget fel i att visa det för vi är människor! Inte robotar installerade att inte visa det, människor! Vi har känslor och DET GÅR INTE att alltid vara på topp!
Thats it! Njut av de bra stunderna och ta er igenom de dåliga, båda delarna kommer alltid att finnas där men det är varken fel något av det. Och inte att visa det.
Ha det bäst alla!

Thalassa


Kommentarer
Sandra (hon där på tåget)

Helt rätt där. Till och med känslor som sorg eller ilska, är fint. För det visar ju bara på att man är just, människa. Minnas det jobbiga, så man njuter av det goda, minnas det goda så man har ork att ta sig igenom det svåra... Eller nått ;)

2011-09-13 @ 22:33:59
malin

ja precis! helt rätt! man lär sig av de svåra o sämre dagarna, o hur mycket man än försöker övertyga alla genom reklamer eller sånt så går det inte att göra en människa hundra procent lycklig genom hela livet, de svåra stunderna kommer alltid komma och finnas kvar i minnet, det är inget fel i att visa upp det för det finns här lika mycket som det bra!

2011-09-14 @ 19:57:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0