every rose has its thorn

This world is on the way out of control again
like so many times before
you all want to be barbie
everyone tries to be perfect
to concentrate on the inside is corny and pathetic
if youre not another hottie youre never gonna be good enough



Jag måste ta upp en sak som jag fått nog av. Jag är trött på folk som är ytliga, och till den gruppen tillhör även jag själv. Men jag håller på att försöka ta mig ifrån det för jag hatar det, jag sätter så höga krav på mig själv hela tiden och ibland mår jag så dåligt över det att jag inte ens vill stiga upp ur sängen på morgonen. Jag är inte perfekt, verkligen inte. Och de som tittar på mina bilder på mig själv och tänker "Herregud vad perfekt hon är!" eller så (jag anser inte själv att jag är perfekt, jag har fått flera kommentarer av andra om det genom åren) ni borde tänka på att vissa blir bra på bild, bättre än hur de ser ut i verkligheten och att jag även har photoshop och fixar det jag ogillar hos mig själv där (inte överdrivet mycket då! förut gjorde jag det, men jag har fått mer kontroll över det nu). Det är likadant med kändisar och så, de blir också photoshopade och hela köret och vi tror så blint på att de är så perfekta i verkligheten som på framsidorna av tidningar osv. Men det är de ju inte. Jag är likadan, jag har många brister tycker jag, jag är nöjd med mig själv men jag är långt ifrån perfekt. Och förut tyckte jag det var roligt att få den uppmärksamheten kring mitt utseende bara, men sen började jag oroa mig för att träffa folk i verkligheten.. liksom, tänk om de inte tyckte jag var lika snygg i verkligheten som på mina bilder? Och jag hatar att va så ytlig och fixerad! Jag vill inte vara det jag avskyr det!!! Jag vill aldrig att någon ska tycka jag är intressant på grund av mitt utseende, jag vill klart se bra ut, men jag vill inte att det är det enda man ser när man tänker på mig. Jag vill att folk ska ta mig på allvar, att de inte ska tycka mitt utseende är viktigt utan min personlighet. Visst om jag i verkligheten får höra någon komplimang för mitt utseende blir jag inte direkt ledsen, men jag bryr mig inte om folk skriver det på till exempel bilddagboken eller så utan att ha sett mig i verkligheten. För jag själv tycker inte det känns som jag längre på en hel del av mina bilder. Även om de inte är alls mycket photoshopade känns det ändå som verkligheten är helt annorlunda. Och så är det med många, det har jag själv sett med andra också. Många ser totalt annorlunda ut i verkligheten än på sina bilder.

Och nu hoppas jag inte att jag gett intrycket av att jag tror jag är snyggast i hela världen eller tvärtom eller så, utan det jag ville få fram i detta inlägget är att jag inte vill bli uppskattat eller ogillad för mitt utseende, utan lär känna mig och träffa mig innan ni yttrar er om vad ni tycker. Jag är bara människa, precis som alla andra.



Thalassa


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0