Walk into the future

Det är ibland svårt att veta exakt vem man är och vem man vill vara. Speciellt om man inte vet vad som kommer hända alls i framtiden, inte nästa vecka, inte nästa år, inte om 5 år osv. Jag har ingen aning om vad som kommer att hända eller vad jag vill göra just nu, jag känner mig otroligt förvirrad och vilsen. Skolan är slut, och jag har inget jobb och inga planer på något direkt. Allt jag vet är att jag vill så fort som möjligt kunna komma närmre min pojkvän som just nu bor ungefär 50 mil från mig och att jag vill hålla på med något estetiskt i framtiden. Jag vill gärna resa en hel del också, innan jag bestämmer mig för vidare utbildning/arbete. Jag känner mig rätt deprimerad över situationen just nu ärligt talat, samtidigt som jag kan tycka det är rätt spännande med så många möjligheter. Men det är svårt att våga välja något, man är rädd att ångra sig och att det sen är för sent. Men jag vet en sak, och det är att jag måste lära mig att tänka på saker som är viktigt på riktigt, och sluta hänga upp mig på dessa småsaker som jag gått o mått dåligt över då och då i flera månader. Jag har en tendens till att alltid hänga upp mig på mina dåliga sidor, och sånt jag inte har, istället för att glädja mig åt det jag har. Jag är aldrig helt nöjd, speciellt inte när det gäller mig själv som person och ytligt. Jag vill däremot lära mig att vara nöjd med mig själv och sluta sätta så höga krav på mig hela tiden, för jag orkar inte gå och försöka vara perfekt hela tiden. Jag vill inte det, men jag försöker ändå även om jag vet att det är ett omöjligt mål. Jag ska försöka koncentrera mig på andra saker nu, så som jobb och andra framtidsplaner. För nu är det viktigt att jag verkligen kommer igång med mitt liv. Och även om det är en liten grej som kanske inte alls har med saken att göra direkt, så är jag iallafall igång med att måla och teckna en massa, och ska ordna en utställning sen när jag har några bilder klara. Förmodligen bara på typ något bibliotek eller så, men ändå liksom det är alltid något. Sen ska jag få hjälp av pappa att göra en webshop med mina bilder också förmodligen. Man får hoppas på att det kan ge något, jag har iallafall ett litet projekt nu under sommaren, får försöka hitta ett riktigt jobb också, och fixa historia A kursen hemifrån också usch.
Hoppas alla har en bra sommar!

Thalassa




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0