Deja vu, escape, clueless...

Jag har inte skrivit nått nytt inlägg på ett bra tag nu, så ja, here it comes!
Idag åkte jag in till skolan men det slutade med att jag tog bussen hem direkt igen innan jag ens kommit in på lektionen - jag fick ont i magen, riktigt ont. Och det sitter i, men hur dåligt jag än mår så måste jag iväg imorgon.. jag har filosofiprov (som jag för övrigt sitter och pluggar på nu, liten paus nu dock) och det provet har jag redan fått flytta fram twice, och sen förra veckan skulle det redovisas för foto A, tema Jag, och jag är inte ens klar?! Så det får jag förklara på nått mysko sätt imorgon trots vi haft flera veckor på oss.. har dock bara kvar att ta fram själva bilderna. Jag har framkallat (pappa hjälpte mig här hemma, tur han är amatörfotograf!) sen så har jag matte.. USCH!!! Och matten måååste jag verkligen vara med på nu för det var säkert nästan två månader sist jag var där!!! Omg, jag är SÅ efter i det.. Och jag hatar matte jag kommer säkert få streck och inte kunna ta studenten detta året, jag orkar inte.. jag måste få minst IG liksom, har streck hitills.. :(((((((((((((((((((
Helgen var den tråkigaste någonsin! Förutom att jag såg premiären på New moon i fredags, direkt efter skolan, med Olivia L och Emilia, åååh, det ägde, världens bästa film liksom <3 bättre än första lätt!!!
Sen tänkte jag tipsa er om böckerna som Olivia L tipsade mig om för nån månad sen, Vampire Academy, för er som gillar Twilight så är detta verkligen något! Det finns än så länge fyra böcker ute, första heter då "Vampire Academy" tvåan "Frost bite" trean "Shadow kiss" och fyran "Blood promise". De två första finns ute på svenska och heter "Törst" och "Fruset blod". Vad jag vet så kommer det två till böcker, och femman kommer ut i Maj enligt Olivia. Böckerna är skrivna av Richelle Mead. Och ja, de är OTROLIGT bra! Seriöst, i lördags kväll när jag läste ut trean (började på fyran igår) så glömde jag bort min ångest inför skolan! Bara för jag var så inne i boken x)
Böcker är min flykt från verkligheten, det gör mig totalt lugn och jag älskar att läsa <3 vilket jag började gilla först för drygt ett år sen. Hade inget liv då, som en hel del vet, jag hade det riktigt svårt. Och gömde mig mest hemma en hel termin. Och jag började läsa, och det kändes som att leva i andra världar då. Och visst, det kanske inte är bra eftersom man ska leva i nuet egentligen (till stor del iaf) men jag är glad att jag upptäckte läsandet då. Jag kom ju ur det senare. Tack vare en hel del.
Nåja, livet är fortfarande som jag ansåg för några veckor sen, som en berg o dalbana som stannat i mitten av en kulle, och jag vet inte om det kommer gå upp eller ner.. Det är läskigt. Men jag hoppas det går upp, för jag har mått dåligt väääldigt länge innan det blev såhär, "normalt", liksom.. JAJA nu ska jag sluta skriva om mina depp tankar :3 Hoppas ni alla har det bra! Och hoppas ni ger böckerna VA en chans! KRAM

Thalassa




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0