youre stuck in a fairytale

är det något annat som fyller din skalle? någon annan som får plats i ditt hjärta?
är det något annat som ens existerar i din hjärna bland allt ego som verkar fylla
varje centimeter av din kropp? jag tror inte det. för varje människa du fäller, för
varje person som krossas, för varenda själ som du bleker så kommer du falla
längre och längre ner.. dina ögon lurar dig, du använder bara de, din hjärna är
avstängd, du tänker inte, känner inte, ser bara, men är blind. finns det någon
där ute som kan förklara varför man bryr sig om människor som trycker ner oss?
finns det någon där ute som är så blind att de tror på en person som spelar svag?
alla. vi borde kanske lyssna, kanske se ordentligare, men man blir blind.
vi är alla blinda och jag tror inte det går att ändra på. vi är alla fast i en ond cirkel.
vem är god? vem är ond då? är alla delade och både onda och goda?
vem är vacker och vem är ful? vi ser bara med ögonen, vi ser inte ordentligt.
vi är blinda. frestelser är det som styr oss. vi är djur som ständigt är på jakt efter lyx.
vem bryr sig egentligen, om någon annan kommer till skada? bara jag mår bra
så är allt underbart. bara jag har det bäst.
och jag förstår fortfarande inte hur du kan stå fast vid att vara en så otäck person
som bara tar och tar och tar och ALDRIG GER NÅGOT ÅTER! ta! ta det du söker!
känns det bra? var det så underbart som du tänkt dig? är den personen
du drömde om som du nu är så perfekt som du trodde?
jag tror inte du är nöjd alls! inte någon gång!
för du bara tar! du ger aldrig! och jag ser hur du faller ibland, och jag ler varje
gång för jag bara längtar efter att få se en mogen människa,
och inte det där svinet i dina ögon. ta, ta, ta.. du kanske lär dig, annars dör du.
för du kan inte bara ta, en dag kommer du misslyckas så mycket.
du kommer behöva hjälp. du behöver ta igen. men vem hjälper en svag?
något du känner igen? det är dina egna tankar. så tänk dig för. börja ge nu innan
det blir för sent. då du en dag står ensam och inte har något mer att kräva.
ingen vill ge dig. för du bara tar.

vissa människor gör mig bara så trött.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0